Folia reklamowa na własnym samochodzie jest najbardziej opłacalną formą promocji. Stanowi idealną opcję na skuteczne promowanie, towaru, własnej spółki czy świadczonych usługi. Ruchliwość, opcja dotarcia do nowych grup konsumentów to fundamentalna cecha nadruków promocyjnych na busach, pojazdach – autach.

Jaką metodą przygotować reklamę – wykleić własny samochód?

Wbrew temu co mogłoby się wydawać bynajmniej nie jest to szczególnie skomplikowana operacja. W zależności od tego, jaki mamy pomysł na swoją ofertę reklamową, owej techniki wykonania będziemy musieli użyć. Najpopularniejszą – atrakcyjną i najprostszą do samodzielnego przygotowania jest wektorowa grafika promocyjna cięta z folii samoprzylepnych. W jaki sposób się zatem zabrać do wykonania naszego dzieła?

Po pierwsze wypada rozpocząć od wzorca graficznego, inaczej co i w jakim miejscu powinno się znaleźć, w jakiej tonacji, w jakiej kubaturze i co najistotniejsze, na jakich częściach busa. Pod kątem tego w jaki sposób zaprojektujemy umieszczenie własnych nadruków na konkretnych podzespołach – fragmentach samochodu, będziemy musieli dostosować model folii oraz potencjalnie sposób jej nakładania. Rekomendujemy amatorom, by startowali od jak najbardziej prostych fragmentów bryły samochodu. Dlaczego ? – bowiem okleina reklamowa w owych miejscach (równych) okaże się najlżejsza do aplikacji – oklejenia i jednocześnie, cena folii na proste podzespoły okaże się tańsza od oklein na przykład odlewanych.

Wstępny krok – projektujemy grafikę na pojeździe.

Od czegoś takiego wszystko się zaczyna. Stanowi to pierwszy oraz podstawowy krok, przybliżający nas – właścicieli biznesów do celu, którym ma być obklejone w estetyczną reklamę na samochód. Aby sporządzić taki koncept, korzystnie by było posiadać dowolny program graficzny. Najczęściej wykorzystywane do projektowania grafik – ofert reklamowych, są aplikacje ze „stajni” Corela i Adobe. W przypadku gdy mamy zainstalowany na laptopie którąkolwiek z wersji na przykład Corel Draw, to wystarczy sporządzić fotografie z idealnie prostopadłej lokalizacji (absolutnie nie z perspektywy), dwóch drzwi bocznych oraz bagażnika pojazdu. Następnie należy dokładnie zmierzyć auto w „realu” – specjalnie abyśmy mogli pracować nad projektem w jakiejś skali. Zalecamy stosowanie skali bądź 1:1, albo jeden do dziesięciu. Unikniemy taką metodą omyłki przy eksportowaniu projektów do programów przycinających ewentualnie drukujących naszą przygotowaną reklamę. Jeżeli mamy już zdjęcia samochodu, poznaliśmy jego realne rozmiary, mamy komputer i odpowiedni program graficzny, to musimy zacząć realizowanie naszej reklamy.

Źródło artykułu: taśmy z nadrukiem producent Protape